Perú – Nazca

La primera parada al Perú, a part de voltar una mica per Lima, fent el que fem millor: anar a buscar un restaurant bo i de canviar diners, ha estat Nazca. Hem comprat els bitllets de bus i el vol d’avioneta només arribar a Lima, i a dormir aviat, que el bus surt a les 4.00 AM (i has d’estar a l’estació a les 3.00 AM! ni que anessis als USA i haguessis de passar controls!). Per tant, un altra nit dormint poc: despertador a les 2:30! Amb aquest ritme no tindrem jet-lag, sinó que el que tindrem és un trastorn del son.

Després d’unes magnífiques 7 hores de bus fins a Nazca, amb esmorzar servit al bus per la “tripulación”, fent només parades per fer “cambio de pilotos” (els de la companyia del busos es pensen que són Lufthansa), hem arribat a Nazca. D’allí taxi cap a l’aeròdrom, i a esperar. L’espera ha estat llargueta (hora i mitja ben bona) i tensa: no duiem passaports (ens van dir que no calia) i el volien, al final, cap problema. Pugem a l’avioneta del Tintin, una Cessna 207, amb 3 argentines (que no han parat de menjar i beure durant tota l’espera, l’Eva deia aquestes paies “rojaran”).  L’interior de l’avioneta dels trons està fet caldo, el tauler té més esquerdes que el túnnel del Carmel.

El vol, correcte, dura més o menys una horeta, i és mogut, molt mogut. Les línies són impressionants. Costa fer-se a la idea de la mida des de l’avioneta, però tampoc no pots veure-les d’altra forma (de terra no es copsa la forma). Evidentment, amb les nostres companyes de vol passa el que havia de passar. Una d’elles requereix de totes les bosses de la cabina per deixar-hi l’esmorzar, el segon esmorzar, unos “mates que se tomaron”, galetes, etc. Per sort, entre auriculars, soroll de la cabina, i la lluita que tinc amb la Nikon nova, que encara no em té confiança (o carinyo), no me n’entero. L’Eva sí que se n’adona, de fet, els subministra uns kleenex i les nostres bosses de rojar i de gomitar per a què continuï omplint.

D’allí cap al bus aquest i 7 hores més de bus cap a Lima, total, arribem a les 12 de la nit, havent sortit a les 2:30 de la matinada, i l’avió cap a Cusco és a primera hora del matí un altre cop.

[nggallery id=10]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *